LUONA-SELVITYS

Saako ikäihminen tarvitsemaansa apua puhelimitse tapahtuvassa hoidon tarpeen arvioinnissa?


Selvitimme yli 65-vuotiaiden ihmisten soittoja Luonan hoidon tarpeen arvioinnin puhelimeen vuonna 2018. Halusimme tietää, millaisia erityispiirteitä puhelinpalvelutyössä on silloin, kun asiakkaana on ikääntynyt ihminen.

  • Millaisista aiheista yli 65-vuotiaat meille soittavat?
  • Mitä pitää huomioida, kun arvioidaan ikääntyneen ihmisen hoidon tarvetta?

 

Selvitys antaa mielenkiintoista tietoa yli 65-vuotiaiden soittajien soittojen syistä ja nostaa esiin myös huolestuttavan havainnon: Tietyissä tilanteissa ikääntyneet näyttävät vähättelevän oireitaan ja soittavat hoidon tarpeen arviointiin silloinkin, kun ammattilainen arvioi tilan vakavaksi hätätilaksi, jossa hälytysnumero 112 olisi oikea valinta.

 

Sosiaali- ja terveysyhtiö Luona on virtuaalinen sosiaali- ja terveydenhuollon kontaktipiste ja asiakkaan hoidon- ja palvelutarpeen arvioija, riippumaton ohjaaja sekä tarvittaessa intensiivisen tuen antaja. Tehtävämme on huolehtia, että ihminen on oikeassa hoidossa tai palvelussa oikeaan aikaan.

 

TÄYTÄ YHTEYSTIETOSI JA LATAA SELVITYKSEMME.

Seuraa meitä!



luona-icon-linkedin   luona-icon-twitter   luona-icon-youtube   luona-icon-instagram